اخذ اقامت اسپانیا توسط لیاسام

اقامت اسپانیا و شرایط آن

اقامت اسپانیا یکی از اصلی مهاجرت برای افرادی که علاقه مند به اخذ اقامت اسپانیا و اخذ تابعیت اسپانیا هستند، به شمار می رود. افراد زیادی به دنبال دریافت اقامت کشور زیبای اسپانیا هستند. محبوبیت اقامت اسپانیا دلایل زیادی دارد که می توان به موارد زیر اشاره نمود: رشد بالای بازار مسکن و زمان اخذ این اقامت بسیار کوتاه می باشد، یعنی اگر مدارک شغلی ومالی مورد قبول و تایید شده ای داشته باشید تنها ۳ ماه زمان می برد تا کارت اقامت اسپانیا را برای تمام اعضا خانواده تان دریافت کنید. 

بعلاوه کشور اسپانیا در اروپا و منطقه شنگن قرار دارد و با دارا بودن این اقامت به کل اروپا دسترسی خواهید داشت. محبوب ترین شهر های مهاجرتی کشور اسپانیا شهر بارسلونا و مادرید می باشند. مادرید بزرگترین شهر اسپانیا با بیش از 3 میلیون نفر جمعیت می باشد. جمعیت بارسلونا حدودا یک ونیم میلیون نفر است و به نسبت مادرید کوچک تر است اما از نظر گردشگری از مادرید پرطرفدارتر است.

راه های متعددی برای کسب اقامت و مهاجرت به این کشور وجود دارد که در این مقاله ما به موضوعات شرایط کلی و روش های دریافت اقامت این کشور می پردازیم. شما می توانید با 6 روش کاری، تحصیلی، تمکن مالی، سرمایه گذاری، تولد، ازدواج برای اخذ اقامت اسپانیا و در نهایت اخذ تابعیت اسپانیا اقدام نمایید. ما در این مقاله از مجله لیاسام، هر کدام از این روش ها را مورد بررسی قرار داده ایم که در ادامه مطالعه می نمائید.

اخذ اقامت دائم اسپانیا ازطریق سرمایه گذاری عبارتند از:

۱) خرید ملک

۲) اجاره ملک

۳) ثبت شرکت

اقامت طلایی با روش سرمایه گذاری

اقامت طلایی فرصتی طلایی جهت اخذ اقامت اسپانیا در کوتاه ترین زمان ممکن برای متقاضی ایجاد می کند.
در این روش متقاضی باید بدون بهره گیری از وام بانکی در بخش ملک سرمایه گذاری نماید، این خرید می تواند در قالب خرید یک و یا چند ملک باشد که می بایست مجموع خرید بالاتر از پانصد هزار یورو گردد. از مزیت های این روش سرعت بالای اخذ اقامت، اجازه کار و عدم شرط حضور شش ماهه در کشور اسپانیا می باشد. اقامتی که در نهایت دریافت می کنید، اقامت کشور اسپانیا و اتحادیه اروپا بوده که با کارت اقامتی دریافتی، می توانید به تمامی کشورهای عضو شنگن سفر کنید.

مشابه این قانون در کشورهای دیگری مانند انگلیس، قبرس، یونان و دیگر کشورهای اروپایی نیز به تصویب رسیده است اما با یک مقایسه ساده، برتری اقامت طلایی اسپانیا نسبت به دیگر کشورها قابل مشاهده است. ویزای اقامت در ابتدا یک ساله و پس از آن دو دوره دوساله و یک دوره پنج ساله صادر می گردد و در نهایت منتهی به صدور پاسپورت اسپانیایی می شود.

مدارک موردنیاز برای اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری :

مدارک لازم جهت اقامت دائم اسپانیا توسط لیاسام گرد آورده شده است که باید حتما توجه داشته باشید که تمامی این موارد باید به زبان اسپانیایی ترجمه رسمی گردد و مورد تایید سفارت اسپانیا باشد.

  • مدارک شغلی
  • 4 قطعه عکس
  • پاسپورت
  • شناسنامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک لازم برای اثبات استطاعت مالی جهت نشان دادن مدت زمان لازم
  • گواهی سلامت
  • گواهی که ثابت کند فرد هیچ گونه بدهی ندارد
  • اسناد و مدارک و دارایی ها
  • سند ازدواج
  • اظهارنامه سه سال اخیر مالیاتی در فعالیت های اقتصادی

اخذ اقامت اسپانیا با لیاسام

اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک (با ارزش کمتر از پانصد هزار یورو)

در صورتی که خرید ملک در اسپانیا با ارزش بیش از پانصد هزار یورو برای دریافت اقامت طلایی برای متقاضی مقدور نباشد، گزینه بعدی خرید ملک با ارزش کمتر از پانصد هزار یورو است که در اینصورت امتیازات اقامت طلایی را ندارد. در این روش باید شرایطی از جمله متراژ ملک و تعداد اتاق خواب ها هنگام خرید مد نظر قرار گیرد. متقاضی باید متناسب با تعداد اعضا خانواده ملک با فضای کافی خریداری نماید، مثلا یک خانواده ۴ نفری به یک آپارتمان دو خوابه با متراژ حداقل ۸۰ متر نیاز دارند.

در این نوع اقامت، متقاضی اجازه کار و انجام فعالیت اقتصادی را در کشور اسپانیا نخواهد داشت اما می تواند پس از دریافت اقامت با احراز شرایط، نسبت به تغییر اقامت با اجازه کار اقدامات لازم را انجام دهد. توجه داشته باشید که حضور ۶ ماه از سال در اسپانیا الزامی است. ویزای اقامت در ابتدا یک ساله و پس از آن دو دوره دوساله و یک دوره پنج ساله صادر می گردد و در نهایت پاسپورت و مدارک شناسایی اسپانیایی صادر می شود.

متقاضی می تواند از وام بانکی نیز جهت خرید ملک بهره گیرد. برای دریافت اقامت جهت اثبات امکان تامین هزینه زندگی بدون نیاز به کمک دولت، بایستی مدارک مالی موردنیاز به سفارت اسپانیا در تهران ارائه گردد.

مراحل خرید ملک و اخذ اقامت اسپانیا

  1. ارسال دعوتنامه از طرف شرکت لیاسام برای متقاضی و دریافت ویزای شنگن
  2. مراجعه متقاضی به سفارت اسپانیا و دریافت زمان مصاحبه
  3. سفر خریدار به اسپانیا و بازدید از پروژه ها و طرح ها و املاک موجود
  4. رزرو ملک موردنظر با مبلغی حدود ۶ تا ۱۰ هزار یورو به مدت ۴۶ تا ۶۰ روز
  5. دریافت شماره شناسایی (NIE)
  6. افتتاح حساب بانکی و تقاضای وام در صورت نیاز داشتن

سپس شخص به ایران برگشته و مجددا تقاضای ویزا می نماید، و در این فاصله زمانی تا روز محضر و تحویل ملک، وکیل و بانک مراحل اداری کار از قبیل استعلام های لازم از اداره ثبت و شهرداری و ارزشیابی ملک را انجام داده و روز محضر را مشخص می نماید. شخص مبلغ ملک یا مابه التفاوت وام را به حساب خود واریز و به اسپانیا سفر می کند، در دفترخانه اسناد رسمی ملک به نام خریدار شده سند خورده و خریدار کلید را تحویل می گیرد.

اخذ اقامت اسپانیا با لیاسام

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

تمکن مالی مناسب در ایران یکی دیگر از راهکارهای دریافت اقامت اسپانیا است. چنانچه متقاضی تمایلی به سرمایه گذاری در بخش ملک در اسپانیا نداشته باشد ولی از تمکن مالی مناسبی در ایران برخوردار باشد، می تواند از شیوه اجاره ملک نسبت به دریافت اقامت اسپانیا اقدام کند. اثبات تمکن مالی مناسب در ایران با ارائه مدارک و مستندات به دولت اسپانیا امکان پذیر است. این مدارک می تواند شامل سپرده های بانکی و سود حاصل از آنها، اجاره بهای دریافتی از املاک و مستغلات در ایران، مستندات سود اوراق بهادار و غیره باشد.

مزیت های اخذ اقامت اسپانیا با روش تمکن مالی

1. معاف از پرداخت مالیات سالانه

2. نداشتن محدودیت سنی

3. سهولت در تمدید مجوز اقامت اسپانیا

4. نیاز نداشتن به هیچ گونه سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در اروپا

5. امکان استفاده از بیمه های پزشکی و درمانی معتبر در عرصه بین المللی

6. سهولت دریافت ویزای نقاط مختلف جهان از جمله امریکا و کانادا و انگلستان

اخذ اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در اسپانیا، یکی دیگر از راهکارهای دریافت اقامت اسپانیا است. متقاضی با ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود و همچنین تدوین طرح تجاری توسط وکیل خود، شرحی از اهداف و فعالیتهای اقتصادی خود را ارائه می دهد که در صورت تصویب آن، متقاضی می تواند فعالیت اقتصادی و کسب درآمد در کشور اسپانیا را انجام دهد.

اخذ اقامت اسپانیا بین ۶ تا ۸ ماه زمان می برد. در این شیوه نیز متقاضی باید ۶ ماه از سال را در اسپانیا حضور داشته باشد و صدور اقامت نخست یک ساله بوده که در صورت احراز شرایط و تمدید ۲ ساله و پس از آن ۵ و ۱۰ ساله خواهد بود. بعد از گذشت ده سال متقاضی می تواند پاسپورت اسپانیا را دریافت کند.

کلیه اقدامات اولیه از طریق سفارت اسپانیا در تهران انجام می گیرد، بدین صورت که متقاضی، پرونده تنظیم شده توسط وکیل مانند نامه وکیل، سند ملک، مدارک مالی، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی سلامت و غیره را با اخذ وقت قبلی به سفارت تحویل می نماید. سفارت پس از بررسی و ارسال پرونده به اسپانیا و اخذ تاییدیه با درخواست اقامت شما موافقت و یک ویزای سه ماهه با عنوان ویزای اقامت به شما ارائه می دهد. شما با این ویزا به اسپانیا سفر می کنید، در اداره پلیس انگشت نگاری و کارت اقامت اسپانیا خود را اخذ می نمایید.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

جهت کسب اطلاعات بیشتر و و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تحصیل

اقامت اسپانیا و تحصیل در کشور اسپانیا برای تمامی ایرانیان در تمامی مقاطع از جمله در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس، دکترا امکان پذیر می باشد. دانشگاه های اسپانیا هم به زبان اسپانیایی و هم به زبان اگلیسی برای دانشجویان خدمات ارائه می دهند. یکی از بزرگترین محبوبیت اخذ اقامت اسپانیا از طریق تحصیل عدم محدودیت سنی برای دریافت این ویزا است. بعلاوه تحصیل در دانشگاه های اسپانیا ارزان است، کنکور ندارد و بصورت معدلی می باشد. علاقمندان به پزشکی، کشور اسپانیا را راحت می دانند؛ لذا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل است. دانشجویان پس از تحصیل امکان کاریابی و اقامت نیز برایشان فراهم است.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج

ازدواج با یک شخص تبعه اسپانیا اقامت و تابعیت اسپانیا را به فرد می دهد. باید توجه داشته باشید که باید پروسه حقوقی آن را انجام دهید. متقاضی و فرد خارجی بعد از گذشت 5 سال که باید برای جلب اعتماد دولت اسپانیا 5 سال زندگی کنند تا اطمینان حاصل شود که ازدواج آن ها سوری نباشد؛ می‌توانند اقامت دائم اسپانیا و پس از آن پاسپورت اسپانیا را دریافت کنند.

فرد اصلی در صورتی می تواند برای همسر خود اقامت اسپانیا را دریافت کند، که باید اولا سن بالای 18 سال داشته باشد ثانیا باید منبع درآمد مشخصی داشته باشد و بتواند به طور کامل هزینه‌ها و مخارج او را تأمین کند. لذا اخذ اقامت از طریق ازدواج یکی از آسان ترین راه برای مهاجرت و تابعیت اسپانیا است.

مدارک اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج عبارتند از:

  • پاسپورت
  • نامه عدم سوء پیشینه
  • ارائه ویزا و کارت اقامت (در صورت داشتن اقامت در اسپانیا)
  • گواهی سلامت پزشکی
  • سند طلاق، گواهی فوت (در صورت وجود) باید تمامی این موارد به زبان اسپانیایی ترجمه گردد.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تولد

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تولد یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا است. همانگونه که می دانید تابعیت کشورها بر اساس سیستم خاک یا خون می باشد. کشور اسپانیا هم از قائده خون تبعیت می کند. بر اساس این قائده کسانی می توانند تابعیت کشور اسپانیا را بدست آورند که والدینشان اسپانیایی باشند. ملاک بر این قرار دارد که یکی از والدین اسپانیایی باشد اما اگر نوزادی در این کشور به دنیا بیاید و دارای والدین ناشناخته ای باشد، به آن تابعیت اسپانیا تعلق می گیرد.

مدارک لازم برای اخذ اقامت اسپانیا از طریق تولد:

  • گواهی ازدواج پدر و مادر
  • گواهی بیمارستانی که فرد متولد شده است.
  • مدارکی که به اثبات تولد فرد در اسپانیا کمک می کند.
  • پاسورت
  • چند قطعه عکس
  • عدم سوء پیشینه
  • تکمیل نامه درخواست

اقامت اسپانیا؛ مزیت ها و معایب آن

حتما باید قبل از تصمیم به مهاجرت اسپانیا، از مزایا و معایب اقامت اسپانیا اطلاعات جامعی به دست آورید تا با فرهنگ، مزایا و کمبودهای آن، آشنا باشید تا انتظارات واقع بینانه ای از زندگی در کشور اسپانیا داشته باشید. لیاسام جهت کمک به شما مسافران گرامی مزایا و معایب اقامت اسپانیا را گردآوردی کرده است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

مزیت های اقامت اسپانیا:

  • فرهنگ اجتماعی متنوع
  • هزینه های مناسب زندگی
  • سیستم مراقبت های بهداشتی عالی: متقاضیان بین المللی که در اسپانیا کار می کنند و بازنشستگان می توانند به سیستم تامین اجتماعی دسترسی داشته باشند.
  • آب و هوای عالی
  • شهرها و شهرک هایی با تنوع بسیار بالای مناطق توریستی، تاریخی و تفریحی
  • برخورداری از سیستم حمل و نقل عمومی و جاده ای عالی
  • برخورداری از غذاهای متنوع

معایب اقامت اسپانیا:

  • طولانی بودن ساعات کاری
  • بالا بودن نرخ بیکاری
  • طولانی بودن کارهای اداری
  • دشواری زبان اسپانیایی

هزینه های زندگی و اقامت اسپانیا

اخذ اقامت اسپانیا و هزینه های زندگی برای اکثر مسافران و متقاضیان از سوالات مهم می باشد. هزینه زندگی در شهرهای بزرگتر به مراتب بیشتر است. لیاسام لیست هزینه های زندگی اقامت اسپانیا را که با توجه به طرز زندگی افراد و شهر محل زندگی آن ها تفاوت دارد؛ در جدول زیر به طور کامل جمع آوری کرده است که می توانید بررسی نمائید:

قیمت (به یورو)لیست هزینه های زندگی
12قیمت پایه ناهار با نوشیدنی
6.98یک کیلو مرغ بدون استخوان
0.88یک لیتر شیر
2.4212 عدد تخم مرغ درشت
1.73یک کیلو گوجه فرنگی
1.07یک کیلو سیب زمینی
0.94نان برای 2 نفر در یک روز
1.80یک کیلو سیب
5.51نیم کیلو پنیر محلی
قیمت (به یورو) لیست هزینه های زندگی
1293 اجاره مسکن دو خوابه 85 متری در مرکز شهر
904اجاره مسکن دو خوابه 85 متری بیرون مرکز شهر
129بهاب خدمات آب . برق و گاز برای دو نفر در 85 مترمربع
29اینتر نت 8 مگابایت در ثانیه
366تلویزیون فلت 40 اینچ
76شلوار جین مردانه
94کفش مردانه
48بلیط ماهانه حمل و نقل عمومی
59ویزیت دکتر
17بلیط سینما
0.19تعرفه تلفن همراه
43شهریه باشگاه

نکته: توصیه می شود قبل از اینکه به اقامت اسپانیا اقدام کنید، بهتر است با هزینه های جاری این کشور آشنا شوید تا با دیدگاه واقعی وارد اسپانیا شوید.

سوالات متداول

اخذ پاسپورت اسپانیا برای ایرانیان امکان پذیر است؟

بله، ایرانیان می توانند با روش های مختلف ابتدا اقامت موقت و سپس اقامت دائم این کشور را به دست بیاورند و در نهایت پاسپورت اسپانیایی دریافت کنند.

آیا اخذ اقامت دائم اسپانیا با خرید ملک در این کشور امکان پذیر است؟

بله، خرید ملک یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور با حداقل سرمایه 500هزار یورو است که طیق شرایط خاص منجر به اخذ اقامت دائم این کشور می شود.

برای اخذ اقامت دائم اسپانیا از کجا باید شروع کرد؟

توصیه می شود در اولین قدم خود اطلاعات کافی در مورد انواع روش های اخذ اقامت این کشور را کسب نمایید. صفحه رسمی سام ویزا این اطلاعات را به شکل جامع در اختیار شما قرار می دهد.