زندگی دانشجویی در اسپانیا

در حالی که می توانید زبان انگلیسی را برای تحصیل در اسپانیا انتخاب کنید، ممکن است بخواهید مهارت های زبان اسپانیایی خود را قبل از مهاجرت به اسپانیا و حتی در زمانی که در اسپانیا هستید تقویت کنید. این کار ارتباط با مردم محلی را بسیار آسان‌تر می‌کند و علاوه بر این، شما به چهارمین زبان رایج در جهان مجهز می‌شوید!

برای زندگی در اسپانیا، یادگیری حداقل چند عبارت به زبان اسپانیایی ضرری ندارد ( و حتی بسیار مفید است)! با این حال، زندگی دانشجویی در اسپانیا تجربه ای است که مانند هیچ تجربه دیگری نیست. شما دوستان زیادی را در جامعه دانشجویی پر جنب و جوش و متنوع این کشور خواهید یافت. دانش آموزان اسپانیایی سخت کار می کنند، اما در عین حال زمان زیادی برای تفریح پیدا می کنند.

اگر قصد دارید شب بیرون بروید، حتماً یک چرت بعد از ظهر داشته باشید. بیشتر تفریحات در اسپانیا حتی تا بعد از نیمه شب باز هستند. 

طول دوره تحصیل در اسپانیا
لیسانس : بین 6 تا 8 ترم
فوق لیسانس : بین 2 تا 4 ترم
دکتری : بین 3 الی 5 سال
هزینه تحصیل در اسپانیا
لیسانس : سالانه 2 الی 4 هزار یورو
فوق لیسانس: سالانه 1 الی 5 هزار یورو
دکتری: رایگان (سالانه 200-500 یورو هزینه بیمه)
شرایط تحصیل در اسپانیا
لیسانس: عدم نیاز به مدرک زبان
فوق لیسانس: B2 انگلیسی (امتیازی)
دکتری : B2 انگلیسی (امتیازی)
هزینه مسکن در اسپانیا
مسکن: 300 تا 700یورو ماهانه
خوابگاه های دولتی: 150 – 300 یورو
خوابگاه های خصوص: 300 – 600 یورو
ساعت کار مجاز در اسپانیا

لیسانس : در شرایطی 10 ساعت در هفته
فوق لیسانس : 20 ساعت در هفته
دکتری : مجوز انجام کارهای تحقیقاتی و آکادمیک
مدت زمان پروسه اخذ ویزای اسپانیا

پذیرش ویزای تحصیلی: بین 2 ماه تا 1 سال
وقت سفارت : حدود 2 الی 12 ماه
زبان انتخابی : فارسی، انگلیسی، اسپانیایی

هزینه تحصیل در اسپانیا

خبر خوب برای دانشجویان این است که هزینه های تحصیل در اسپانیا جزو پایین ترین هزینه های تحصیل در اروپا است. هزینه های تحصیل برای دوره های لیسانس از 750 یورو تا 2500 یورو در سال و هزینه های تحصیل برای دوره های کارشناسی ارشد حدود 1000 تا 3500 یورو در سال است که اسپانیا را به مقصدی ارزان برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند. دانشگاه های خصوصی هزینه های بیشتری دریافت می کنند که می تواند تا 20000 یورو در سال نیز باشد.

لازم بذکر است که هزینه های تحصیل در اسپانیا در دانشگاه های دولتی، توسط سازمان های آموزشی در سطح منطقه ای تعیین می شود. بنابراین در سراسر کشور اسپانیا ممکن است تغییرات هزینه ای مختصری در هر منطقه مشاهده شود. با این حال در تمام زمینه ها هزینه ها بسیار پایین تر از سایر کشورهای اروپایی هستند. البته هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی اسپانیا گران تر است.

هزینه کالج در اسپانیا

شما پیش از ورود به مقطع کارشناسی اسپانیا در دانشگاه های دولتی که تقریباً رایگان است، باید دوره کالج را به عنوان یک دوره کوتاه مدت آمادگی طی کنید. هزینه تحصیل در مقطع کالج اسپانیا از 2000 یورو به بالا هست که این هزینه با توجه به رشته و دانشگاه متغیر است و شما برای اطلاعات بیشتر در رابطه با کالج های اسپانیا می توانید به این صفحه مراجعه فرمایید.

هزینه تحصیل کارشناسی در اسپانیا

طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی اسپانیا 3 الی 4 سال است  و هزینه تحصیل اسپانیا بسته به نوع رشته و دانشگاه متغیر است ولی هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی اسپانیا تقریبا رایگان هست که در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی هزینه بسیار پایینی دارد؛ اما به طور میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بین 3000 تا 5000 یورو می باشد.

هزینه کارشناسی ارشد در اسپانیا

دوره کارشناسی ارشد اسپانیا که به عنوان یک دوره بین مقاطع کارشناسی و دکترا ارائه می گردد شامل هزینه بسیار کمی برای دانشجویان است، این در حالی است که طول یک ساله این دوره نیز در کنار هزینه بسیار کم، از مزایای تحصیل اسپانیا است که علاوه بر کم بودن هزینه تحصیل برای شما، هزینه های زندگی کمتری را برای شما در بر خواهد داشت.

هزینه دکتری در اسپانیا

طول دوره تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا 3 تا 5 سال هست و بعد از 3 سال دانشجویان میتوانند از تز تحصیلی دکتری دفاع کنند. هزینه تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا رایگان هست و تنها هزینه ای که شخص خواهد داشت مربوط به بیمه و خدمات دانشجویی است و بصورت سالانه با دانشجویان تسویه خواهد شد. هزینه دکتری در اسپانیا حدود 400 الی 700 یورو در ماه است.

هزینه پزشکی در اسپانیا

هزینه تحصیل پزشکی در اسپانیا ، هزینه های بین دانشگاه های دولتی و خصوصی است. دانشگاه های دولتی بسیار ارزان تر هستند و هزینه های آنها از 500 تا 1500 یورو در سال است. موسسات خصوصی شهرت بهتری دارند ، بنابراین شهریه می تواند کمی بیشتر باشد. دانشجویان اتحادیه اروپا باید سالانه بین 5000 تا 15000 یورو بپردازند. اگر دانشجوی خارج از اتحادیه اروپا هستید ، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه بیشتری باشید.

هزینه خوابگاه در اسپانیا

هزینه خوابگاه های اسپانیا نیز مثل اکثر مراکز رفاهی دانشجویی شرایط مختلفی دارد. شما می توانید در واحدهای چند نفره زندگی کنید یا در ازای پرداخت هزینه بیشتر، یک زندگی با استقلال بیشتری را داشته باشید. اما در مجموع هزینه خوابگاه های اسپانیا بین 300 الی 500 یورو در ماه است. بخش زیادی از هزینه زندگی در اسپانیا به هزینه اقامت و محل زندگی انتخابی شما بستگی دارد.

دانشگاه های اسپانیا

تعداد زیادی از دانشگاه های اسپانیا وجود دارد که بسیاری از آنها شهرت زیادی در سطح بین المللی دارند و در رتبه بندی های بین المللی حائز رتبه های بالایی هستند. اگرچه اکثر دانشگاه‌های اسپانیا به زبان اسپانیایی تمرکز دارند اما چند سالی است که روند تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی در حال افزایش است. 

برخی از برجسته ترین دانشگاه های دولتی در شهرهای مهم اسپانیا عبارتند از دانشگاه بارسلونا، دانشگاه Complutense مادرید و دانشگاه Autónoma مادرید. اگر به فکر گرفتن مدرک بازرگانی هستید، اسپانیا کشور مناسبی برای شما است: اسپانیا خانه بسیاری از مدارس عالی بازرگانی است، از جمله 3 مدرسه از 10 مدرسه تجاری برتر اروپا که در اسپانیا واقع شده اند: IESE Business School، IE Business School و Esade هستند. در زیر به چند مورد از بهترین دانشگاه های اسپانیا اشاره می کنیم.

برترین دانشگاه های اسپانیا

دانشگاه پمپئو فابرا اسپانیا

دانشگاه پمپئو فابرا Universitat Pompeu Fabra in Barcelona

این دانشگاه در سال 1990 ساخته شده است. مکان این دانشگاه در شمال شرقی اسپانیا است که دسترسی خوبی با مترو نیز دارد. دانشگاه پمپئو فابرا در رتبه بندی جهانی، در بین بهترین دانشگاه‌های اروپا به دلیل برتری تحقیق و تدریس قرار گرفته است. بیشتر آموزش های این دانشگاه به زبان کاتالان است، اما برخی از دوره های آن با زبان اسپانیایی و انگلیسی است. این دانشگاه، تحصیل با زبان انگلیسی را عمدتاً برای دانشجویان بین المللی برگزار می کند، اما دانشجویان محلی نیز در این کلاس ها شرکت می کنند. از مزایای دانشگاه پمپئو فابرا می توان به شهرت علمی بالا، بودن در شهر جذاب بارسلونا، ارائه طیف وسیعی از دوره های تحصیلی، دسترسی آسان با مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی اشاره کرد.

دانشگاه پابلو د اولاوید در سویا اسپانیا

دانشگاه پابلو د اولاوید در سویا Pablo de Olavide in Seville

دانشگاه پابلو د اولاوید در سال 1997 در حومه سویا (جنوب اسپانیا) افتتاح شد. رشته های مختلف تحصیلی از جمله رشته های بازرگانی، حقوق، علوم اجتماعی و علوم انسانی در این دانشگاه تدریس می شوند. تقریباً تمام دروس دانشگاه به زبان اسپانیایی تدریس می شود، اما این مرکز بین المللی برای حداکثر 600 دانشجوی بین المللی به زبان انگلیسی و اسپانیایی نیز دوره برگزار می کند. سویا یک شهر زیبا با آب و هوای جذاب است که آن را به گزینه ای عالی برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل کرده است.

دانشگاه اتونوما دی بارسلونا اسپانیا

دانشگاه اتونوما دی بارسلونا Universitat Autònoma de Barcelona

دانشگاه اتونوما دی بارسلونا در سال 1968 تقریبا در مرکز بارسلونا افتتاح شد. این دانشگاه بیش از 40 هزار دانشجو دارد. دانشگاه اتونوما دی بارسلونا، دوره های آموزشی گسترده ای را به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این دانشگاه در چند رشته در مقطع لیسانس دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. در مقطع کارشناسی ارشد نیز تحصیل به طور کامل به زبان انگلیسی است.

دانشگاه کامپلوتنسه مادرید اسپانیا

دانشگاه کامپلوتنسه مادرید Universidad Complutense de Madrid

این دانشگاه در سال 1293 در آلکالا تأسیس شد که بعد از آن در سال 1836 به مادرید نقل مکان کرد. از مزایای این دانشگاه می توان به بودن در قلب مادرید، دانشجویان زیاد (ثبت نام حدود 85 هزار دانشجو که آن را به یکی از بزرگترین دانشگاه های اروپا تبدیل کرده است) و جز 250 دانشگاه برتر جهان اشاره کرد. دوره های آموزشی این دانشگاه به زبان اسپانیایی تدریس می شود.

دانشگاه والنسیا اسپانیا

دانشگاه والنسیا La Universitat de València

این دانشگاه در والنسیا، سومین شهر بزرگ اسپانیا و در نزدیکی دریای مدیترانه واقع شده است. زمان افتتاح این دانشگاه به سال 1499 برمی گردد. زبان دوره های دانشگاه والنسیا، بیشتر به زبان اسپانیایی است اما در بعضی رشته های تحصیلی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس، آموزش به طول کامل به زبان انگلیسی است. از مزایای این دانشگاه می توان به زندگی در یک شهر زیبا با آب و هوای مدیترانه ای، تحصیلات عالی و هزینه زندگی کمتر نسبت به مادرید و بارسلونا اشاره کرد.

دانشگاه آلیکانته اسپانیا

دانشگاه آلیکانته La Universidad de Alicante

دانشگاه آلیکانته (در سواحل جنوب شرقی اسپانیا) در سال 1979 در محل فرودگاه سابق افتتاح شد. فاصله این دانشگاه 25 دقیقه تا شهر آلیکانته است. آلیکانته دومین شهر بزرگ استان والنسیا است که تقریباً 330000 نفر جمعیت دارد. اقامتگاه این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی بسیار بزرگ و جذاب است. تمرکز اولیه این دانشگاه، بر آموزش زبان های خارجی بود.

در حال حاضر، بیشتر مدارک تحصیلی دانشگاه آلیکانته به زبان اسپانیایی است و برخی از دوره ها به زبان محلی والنسیا ارائه می شوند. در هر ترم کلاس های مختلفی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود. از مزایای این دانشگاه می توان به سابقه طولانی میزبانی از دانشجویان بین المللی به ویژه برای تحصیل زبان، هزینه زندگی معقول در آلیکانته، زندگی در شهر مدیترانه ای با آب و هوای خوب و شهرت خوب دانشگاه اشاره کرد.

تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی

اگر دانشجوی بین المللی هستید که می خواهید در دانشگاه اسپانیا شرکت کنید ، خود را آماده کنید. بیشتر دانشگاه های کشور تحصیلات خود را به زبان اسپانیایی انجام می دهند. توصیه می شود که قبل از ثبت نام در کالج های این کشور ، بتوانید به زبان اسپانیایی صحبت کنید ، بخوانید ، بنویسید و درک کنید.

بسیاری از برنامه های تحصیلی اسپانیایی در دانشگاه های دولتی اسپانیا  اکنون به زبان انگلیسی تدریس می شوند. بنابراین تا زمانی که نخواهید مجبور به یادگیری زبان اسپانیایی نخواهید شد. دانشگاه های ذکر شده در لیست زیر دوره های کامل به زبان انگلیسی دارند:

  • دانشگاه ماربلا Marbella University Center
  • دانشگاه سافولک در مادرید Suffolk University
  • دانشگاه سنت لوئیس در مادرید Saint Louis University
  • دانشگاه بین المللی شیلر در مادرید Schiller International University

شرایط تحصیل در اسپانیا

تحصیل در مقاطع مختلف اسپانیا

1. تحصیل در کالج اسپانیا

لازم بذکر است که تنها با داشتن مدرک دیپلم می‌توان به کالج‌های اسپانیا وارد شد. زبان تحصیل در کالج های اسپانیا اسپانیایی می باشد. بدون نیاز به مدرک زبان می توان برای اخذ پذیرش از کالج های اسپانیا در شهرهای مختلف، بارسلونا، مادرید، مالاگا، … و یا دیگر شهرهای اصلی اقدام نمود. در این راستا، مشاورین موسسه دانش گستر کوه نور آماده خدمت رسانی به علاقه مندان به تحصیل در کالج های اسپانیا می باشند.

2. تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا نیز بدون ارائه مدرک زبان برای اکثر رشته های تحصیلی می توان برای اخذ پذیرش اقدام نمود که در این خصوص مشاورین ما اطلاعات تکمیلی را در راستای اهداف شما عزیزان در اختیارتان قرار خواهند داد. همچنین طول دوره تحصیل در مقطع فوق لیسانس اسپانیا  دو سال است. با تحصیل در مقطع ارشد اسپانیا، دانشجو امکان ادامه تحصیل به‌طور پیوسته در مقطع دکتری را خواهد داشت.

3. تحصیل دکتری در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی در مقطع دکتری فرصت بسیار خوبی است چرا که هزینه های تحصیل در این مقطع بسیار ناچیز است. در واقع دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکتری هزینه ای پرداخت نمی کنند و می توانند تقریبا رایگان تحصیل کنند.

طول دوره تحصیل در مقطع دکتری در اسپانیا نیز بین 3 الی 5 سال است. متقاضیان در مقطع دکتری می‌توانند از بورس تحصیلی اسپانیا هم برخوردار شوند. بعضی از کمک هزینه های تحصیلی وجود دارد که ممکن است تحت واجد شرایط بودن به دانشجویان مقطع دکتری تعلق بگیرد.

تحصیل در مقاطع مختلف اسپانیا

مدارک لازم تحصیل در اسپانیا

مدارک لازم برای پذیرش دانشگاه های اسپانیا
ترجمه رسمی کلیه مدارک تحصیلی (دانشنامه و ریزنمرات)
ترجمه شناسنامه
اسکن از صفحه اول پاسپورت
رزومه تحصیلی
سابقه کاری (در صورت وجود)
انگیزه نامه شخصی SOP
ارائه پروپوزال
توصیه‌نامه
مقالات و کنفرانس‌های بین‌المللی در صورت وجود
مدرک زبان انگلیسی در صورت وجود (TOEFL – IELTS)
مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی اسپانیا
مدارک تحصیلی به همراه ریزنمرات
گواهی اشتغال به تحصیل درصورتی‌که شامل متقاضی شود
رزومه کاری
کپی و اصل پاسپورت
مدرک زبان
کپی و اصل شناسنامه
کپی و اصل کارت ملی
گواهی سلامت
گواهی عدم سوءپیشینه
معرفی یک حساب معتبر جهت اثبات پشتوانه مالی

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

اسپانیا که در جنوب غربی اروپا واقع شده است ، یکی از مقاصد مورد علاقه دانشجویان بین المللی است. این دانشگاه دارای دانشگاههای عالی و عمومی خصوصی است که به دلیل کیفیت آموزش و تحقیقات مشهور هستند. علاوه بر این ، اسپانیا از نظر فرهنگی غنی و مکانی مقرون به صرفه برای تحصیل است. به همین دلیل در این مقاله شما را در مورد نحوه تحصیل در اسپانیا بدون آیلتس و تافل در سال 2022 به روز می کنیم.

برای مثال دانشگاه های سالامانکا، اوویدو و  … دانشگاه هایی هستند که در مقاطع تحصیلی متفاوت بدون داشتن مدرک زبان دانشجو می پذیرند. برای تحصیل در اسپانیا دانستن زبان اسپانیایی اجباری نیست زیرا ممکن است دوره هایی را به زبان انگلیسی تحصیل کند، با این حال توصیه می شود که اصول زبان اسپانیایی را بیاموزید تا بتوانید وقت خود را در اسپانیا بسیار به یاد ماندنی تر و پر از یادگیری کنید!

مهم ترین رشته های تحصیلی اسپانیا

دانشگاه های پزشکی اسپانیا

تحصیل پزشکی در اسپانیا

وقتی صحبت از تحصیل پزشکی می شود ، اسپانیا اولین انتخاب شما نیست. با این حال ، اگر دوزبانه هستید و به دنبال شهریه های ارزان تر و یک برنامه کوتاه تر هستید ، اسپانیا بهترین کشور برای تحصیل پزشکی است.  شما برای ورود به دوره‌های پزشکی اسپانیا اولین قدم این است که دانش کافی به زبان اسپانیایی داشته باشید به این دلیل که تحصیلتان به زبان اسپانیایی هست، در حال حاضر هیچ برنامه پزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی وجود ندارد (اگرچه یک برنامه دندان پزشکی وجود دارد.

این بدان معنی است که تحصیل در اسپانیا برای دانشجویانی است که به زبان اسپانیایی صحبت می کنند یا حداقل درک مشترکی از آن دارند. صرف نظر از این ، مدارس پزشکی اسپانیا در سطح بین المللی مورد احترام هستند و اگر اتفاقاً به زبان ها صحبت کنید ، اسپانیا می تواند کشور مناسبی برای شما باشد!

سپس باید انتخاب کنید که آیا تمایل به تحصیل دانشگاه دولتی یا خصوصی دارید. دانشگاه‌های خصوصی کشور اسپانیا باوجود اینکه ورود به آن‌ها آسان‌تر است اما در مقایسه با دانشگاه‌های دولتی از اعتبار کمتری برخورد دار هستند و هزینه بیشتری را باید پرداخت نمایید؛ ولی اعتبار دانشگاه‌های دولتی اسپانیا بیشتر است و مسئله مهمی که می‌شود در نظر گرفت ورودی آن‌ها است و شما ملزم هستید یک دوره کالج را بگذرانید که بتوانید در آزمون دانشگاه‌های دولتی شرکت کنید؛ و این را در نظر داشته باشد که تحصیل پزشکی اسپانیا شش سال زمان لازم دارد.

تکمیل برنامه های پزشکی در اسپانیا با تأکید بر مطالعه پیش بالینی به مدت دو سال ، حدود شش سال طول می کشد. این اساساً در حال مطالعه علوم پایه پزشکی در زیست شناسی ، فیزیک و آناتومی پایه است. پس از اتمام این آموزش اولیه، شما مطالعات بالینی را در بیمارستان های آموزشی تحت نظارت پزشکان معتبر آغاز خواهید کرد.

تحصیل روانشناسی در اسپانیا

تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا نیازمند است که فرد داوطلب دارای مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی تجربی باشد. شایان به ذکر است که شما می‌توانید تحصیل اسپانیا در رشته دندانپزشک را به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی بگذرانید. زمان لازم برای تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا 5 سال است. تحصیل در این رشته نیز در دانشگاه‌های خصوصی و دولتی امکان‌پذیر است و شما می‌توانید بنا بر شرایط تحصیلی و مالی خود بین آن‌ها انتخاب داشته باشید.

تحصیل روانشناسی در اسپانیا

روانشناسی حرفه ای گسترده است که فرصتی را برای کاوش در زمینه های جدیدی برای توسعه فراهم می کند. لیسانس روانشناسی یک دوره چهار ساله است که پس از آن فارغ التحصیلان می توانند به طور مستقیم وارد بازار کار شوند و یا دوره کارشناسی ارشد را در روانشناسی عمومی بهداشت بگذرانند، که به آنها صلاحیت کار در روانشناسی در بخش بهداشت داده می شود.

دانشگاه های برتر اسپانیا رشته روانشناسی را ارائه میدهند برای مثال دانشکده روانشناسی در دانشگاه بارسلونا بر اساس رتبه بندی دانشگاه QS World در میان 150 دانشکده برتر در جهان است. علاوه بر آن، دانشگاه پمپئوفابرا، دانشگاه اتونوما بارسلونا، دانشگاه کمپولتنسه مادرید و دانشگاه والنسیا جزء برترین دانشگاه های اسپانیا در ارائه رشته روانشناسی در مقاطع تحصیلی متفاوت هستند.

هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا بسته به موقعیت مکانی متفاوت است، اما به طور کلی می توان با بودجه دانشجویی در اسپانیا زندگی خوبی داشت. غذا ارزان و با کیفیت است و بسیاری از مغازه های لباس شیک و ارزان قیمت وجود دارد. با این حال، یافتن محل اقامت در شهرهای بزرگ مانند مادرید و بارسلونا می تواند گران تر باشد. اگر بودجه بسیار کمی دارید، می توانید شهرهای ارزان تری مانند والنسیا یا سویا را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید، حمل‌ و نقل عمومی در اسپانیا بسیار کارآمد و ارزان است، بنابراین شما می‌توانید همه خدمات این کشور را، بدون توجه به محل تحصیل خود، تجربه کنید.

چرا تحصیل در اسپانیا

1. دانشگاه های اسپانیا شهریه مقرون به صرفه ای دریافت می کنند

بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در اسپانیا نیازی به پرداخت بیش از 4000 یورو در سال ندارند و برنامه های تحصیلی متعدد در واقع از 100 تا 150 یورو در سال شروع می شود. با این حال، به خاطر داشته باشید که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا همیشه از شهریه کم شهروندان اتحادیه اروپاو منطقه اقتصادی اروپا برخوردار نیستند.

2. دانشگاه های اسپانیا دارای رتبه برتر هستند، به ویژه دانشکده های بازرگانی

بیش از 50 دانشگاه اسپانیایی هر ساله جایگاه خود را در رتبه بندی دانشگاه های بین المللی کسب می کنند. از میان آنها، دانشگاه های بازرگانی جز مؤسسات برجسته هستند، زیرا اسپانیا به عنوان مکانی حمایت کننده برای کارآفرینان و افراد تجاری آینده شناخته می شود.

3. اسپانیا دارای آب و هوای شگفت انگیز برای عاشقان خورشید است

اسپانیا یکی از لذت بخش ترین آب و هواهای اروپا را دارد. دما از یک منطقه به منطقه دیگر متفاوت است. اما به جرات می توان گفت که اگر عاشق آفتاب، رفتن به ساحل و احساس گرمای دلپذیر در پوست خود هستید، با انتخاب دانشگاه اسپانیایی برای تحصیل، از انتخاب خود لذت ببرید.

مزایای تحصیل در اسپانیا
4. سبک زندگی آرام و لذت بخش اسپانیایی را کشف کنید

اگرچه عادت به چرت زدن بعد از ناهار به آرامی در حال کاهش است، اما همچنان بخشی از سبک زندگی و آداب و رسوم سنتی اسپانیایی باقی مانده است. شما می توانید از غذای خود و همچنین سایر عادات و غذاهای محلی لذت ببرید و البته شاهد جشن های پرشور مربوط به فوتبال خواهید بود که بسیار محبوب است.

5. دانستن زبان اسپانیایی، یک دارایی بزرگ در هر رزومه است.

همانطور که می دانستید، صحبت کردن تنها به یک زبان خارجی همیشه کافی نیست. کارمندان همیشه تشویق می شوند علاوه بر زبان انگلیسی حداقل زبان دیگری را نیز یاد بگیرند و ابزارهای آنلاین زیادی برای کسانی که می خواهند با سرعت یاد بگیرند وجود دارد. زندگی و تحصیل چند ساله در اسپانیا بهترین فرصت برای یادگیری زبان اسپانیایی است. به هر حال شما حداقل به اصول اولیه زبان اسپانیایی نیاز خواهید داشت، زیرا در اسپانیا همه انگلیسی صحبت نمی کنند.

چرا تحصیل در اسپانیا

مزایای تحصیل در اسپانیا

به‌اختصار می‌توان پایین بودن هزینه تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا را به‌عنوان مزایای تحصیل در اسپانیا ذکر کرد، اعتبار دانشگاه‌های اسپانیا نیز به شکلی است که حتی دانشگاه‌های جوان این کشور را هم می‌توان در بین دانشگاه‌های برتر جهانی دید. تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی کم‌هزینه‌تر است که این امر را می توان از جمله بهترین مزایای تحصیل در اسپانیا دانست.

مزایای تحصیل در اسپانیا
  • اعتبار بالای دانشگاه‌های اسپانیا
  • هزینه پایین تحصیل در اسپانیا در تمامی مقاطع
  • تحصیل رایگان در مقطع دکترا در اسپانیا
  • اخذ بورسیه تحصیلی اسپانیا در مقطع فوق‌لیسانس و دکتری
  • کیفیت بالای سیستم آموزشی اسپانیا
  • اعتبار بالای مدارک دانشگاه‌های اسپانیا برای ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی یا آمریکا
  • امکان سفر به سایر کشورهای شنگن با ویزای اسپانیا
  • امکان اخذ ویزای کار بعد از تحصیل در اسپانیا
  • هزینه‌های کم زندگی در اسپانیا نسبت به سایر کشورها
  • امکان دستیابی به مشاغل پردرآمد در اسپانیا بعد از تحصیل
  • امکان کار حین تحصیل در اسپانیا
  • دانشگاه های مجهز به خوابگاه برای دانشجویان بین المللی
  • امکان آموزش زبان اسپانیایی حین تحصیل در اسپانیا
  • آب و هوای خوب اسپانیا برای زندگی و تحصیل
  • امکان سرمایه گذاری در اسپانیا برای اخذ اقامت

ارزان ترین دانشگاه های اسپانیا

دانشگاه ناوارا University of Navarr

هزینه تحصیل در دانشگاه ناوارا از 1000 یورو در سال شروع می شود. دانشگاه ناوارا در شهر پامپلونا واقع شده است، دانشگاه ناوارا یک دانشگاه غیرانتفاعی خصوصی است که در سال 1952 تاسیس شد. اسپانیا موسسات آموزشی خصوصی زیادی ندارد، با این حال، دانشگاه ناوارا دارای رتبه بالایی است. این دانشگاه ارزان در اسپانیا دارای بیش از 12000 دانشجو است که از این تعداد 1500 دانشجو بین المللی هستند.

ناوارا همچنین با موسسات معتبر خارج از کشور از جمله دانشگاه ادینبورگ و دانشگاه هنگ کنگ همکاری های بین المللی دارد. بر اساس رتبه بندی آموزشی، این دانشگاه در بین 5 موسسه برتر آموزش عالی در اسپانیا و همچنین در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

دانشگاه ناوارا University of Navarra

دانشگاه گرانادا University of Granada

با تحصیل در دانشگاه گرانادا، یک تحصیل ارزان در اسپانیا داشته باشید. هزینه تحصیل دانشگاه گرانادا از 750 یورو در سال شروع می شود. دانشگاه گرانادا یک دانشگاه دولتی است که در شهر گرانادا واقع شده است. تاسیس آن به اوایل قرن شانزدهم برمی گردد و از آن زمان به یکی از نخبه ترین دانشگاه های اسپانیا تبدیل شده است.

در حال حاضر، این دانشگاه بیش از 80000 دانشجو دارد که چهارمین دانشگاه بزرگ کشور از نظر جمعیت دانشجویی است. علاوه بر این، این دانشگاه دارای دانشجویان بین‌المللی زیادی است. این دانشگاه ارزان در اسپانیا بیش از 100 بخش دانشگاهی دارد که تجربه یادگیری جامعی را ارائه می دهد و همچنین طیف وسیعی از زمینه های تحصیلی را پوشش می دهد. این دانشگاه در بین 10 دانشگاه برتر اسپانیا رتبه بندی شده است.

دانشگاه گرانادا University of Granada

دانشگاه والنسیا University of Valencia

شهریه این دانشگاه از 2600 یورو در سال شروع می شود. دانشگاه والنسیا که در سال 1499 تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین مؤسسات آموزش عالی در کشور اسپانیا است و بیشتر به دلیل استانداردهای عالی و معتبر دانشگاهیان شناخته شده است. والنسیا که به عنوان سومین شهر بزرگ اسپانیا شناخته می شود، نه تنها مناطق ساحلی خیره کننده، بلکه این دانشگاه نخبه را نیز در خود جای داده است. این دانشگاه در حال حاضر بیش از 50000 دانشجو دارد.  اکثر دوره ها به زبان اسپانیایی یا والنسیایی تدریس می شوند، اما این بدان معنا نیست که دانشگاه الزامات دانشجویان بین المللی را در نظر نمی گیرد. این دانشگاه، در واقع، تعداد زیادی دوره به زبان انگلیسی را از طریق دفتر بین المللی خود ارائه می دهد.

دانشگاه والنسیا University of Valencia

دانشگاه بین المللی کاتالونیا Universitat Internacional de Catalunya

هزینه تحصیل دانشگاه کاتالونیا از 1500 یورو در سال شروع می شود. دانشگاه بین المللی کاتالونیا واقع در شهر بارسلونا، یک موسسه آموزش عالی خصوصی است که در سال 1997 تاسیس شد. هدف اصلی آن ارائه یک تجربه آموزشی جامع با تمرکز بین المللی و سازگاری با تجربه اسپانیایی برای دانشجویان خارجی بود. در حال حاضر، این دانشگاه دارای بیش از 6000 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

از نظر آکادمیک، این دانشگاه بیش از 30 مدرک بین المللی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد که در دانشکده هایی مانند اقتصاد، حقوق، علوم انسانی، پزشکی و معماری ارائه می شود. این دانشگاه همچنین دارای امکانات پیشرفته اعم از مراکز شبیه سازی پیشرفته تا استودیوهای رسانه دیجیتال است که همگی به منظور ارائه یک تجربه جدید برای دانشجویان است. جدا از آموزش متمرکز و دانشگاهیان، دانشگاه تضمین می کند که دانشجویان می توانند با نرخ شهریه ارزان در اسپانیا تحصیل کنند.

دانشگاه بین المللی کاتالونیا Universitat Internacional de Catalunya

دانشگاه آلیکانته La Universidad de Alicante

دانشگاه آلیکانته (در سواحل جنوب شرقی اسپانیا) در سال 1979 در محل فرودگاه سابق افتتاح شد. فاصله این دانشگاه 25 دقیقه تا شهر آلیکانته است. آلیکانته دومین شهر بزرگ استان والنسیا است که تقریباً 330000 نفر جمعیت دارد. اقامتگاه این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی بسیار بزرگ و جذاب است.

تمرکز اولیه این دانشگاه، بر آموزش زبان های خارجی بود. در حال حاضر، بیشتر مدارک تحصیلی دانشگاه آلیکانته به زبان اسپانیایی است و برخی از دوره ها به زبان محلی والنسیا ارائه می شوند. در هر ترم کلاس های مختلفی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود. از مزایای این دانشگاه می توان به سابقه طولانی میزبانی از دانشجویان بین المللی به ویژه برای تحصیل زبان، هزینه زندگی معقول در آلیکانته، زندگی در شهر مدیترانه ای با آب و هوای خوب و شهرت خوب دانشگاه اشاره کرد.

دانشگاه آلیکانته Alicante University

دانشگاه مالاگا Malaga University

هزینه تحصیل در دانشگاه مالاگا از 2500 یورو در سال شروع می شود. دانشگاه مالاگا یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر مالاگا در منطقه اندلس در جنوب اسپانیا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1972 تأسیس شد. از آن زمان، این دانشگاه به سرعت توسعه یافته و به یک دانشگاه بزرگ در کشور تبدیل شده است. این دانشگاه در حال حاضر بیش از 36000 دانشجو دارد (که شامل حدود 33000 دانشجوی کارشناسی و 3000 دانشجوی کارشناسی ارشد می شود).

دانشگاه مالاگا Malaga University

دانشگاه پمپئو فابرا Pompeu Fabra University

هزینه تحصیل دانشگاه پمپئو فابرا از 3000 یورو شروع می شود. دانشگاه پومپئو فابرا واقع در شهر بارسلونا، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است و یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های اسپانیا برای دانشجویان بین‌المللی است. این موسسه در حال حاضر بیش از 15000 دانشجو دارد که شامل 10000 دانشجوی کارشناسی و حدود 4000 دانشجوی بین المللی است. زمینه‌های اصلی تحصیل پومپئو فابرا در زمینه‌های اقتصاد و بازرگانی است. این دانشگاه با موقعیت خوب خود در مرکز شهر اروپایی بارسلونا، فرصت های فراوانی را در طول و بعد از تحصیل در این دانشگاه برجسته اسپانیایی به دانشجویان خود ارائه می دهد.

دانشگاه پمپئو فابرا Pompeu Fabra University

معایب تحصیل در اسپانیا

تحصیل رایگان در اسپانیا بعنوان یکی از ارزان ترین مقاصد تحصیلی دانشجویان بین المللی دارای معایبی هست که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از مهمترین مسائل در مورد تحصیل در اسپانیا ، این است که غالب دوره ها در مقطع اولیه به زبان اسپانیایی ارائه میشوند و شاید برای پیدا کردن دوره های انگلیسی در مقطع اولیه نیاز به جستجوی بیشتری داشته باشید. علاوه بر این پس از اتمام دوره های تحصیلی و برای یافتن کاردر اسپانیا لازم است برای یافتن کار مناسب با مشتریان ، تسلط نسبی به زبان اسپانیایی داشته باشند. تا درآمد وشغل مناسب خود را پیدا کنید.

شهرهای مختاف اسپانیا به واسطه داشتن مردمی خون گرم  و اجتماعی ، به سرو صدا و هیاهو معروف هستند پس درصورتی که فرد آرامی هستید شاید اسپانیا گزینه مناسبی برای شما نباشد. موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از 12 سال سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل رایگان در اسپانیا می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند.

جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در آلمان، تحصیل در اسپانیا و اروپا و همچنین تحصیل در کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.